VW Touareg, probleme de fiabilitate!
...de Andrei Homotescu
In toată Europa, ca şi la noi de altfel, VW Touareg a fost şi a rămas o maşină de success,care se bucură de vânzări importante.In România,graţie reputaţiei sale Touareg a devenit deja o maşină oficială, fiind omniprezentă în numeroase instituţii,atât centrale, cât şi locale.Tocmai de aceea, considerăm interesant să vă oferim datele de mai jos,publicate de “L’Automobile Magazine”, în numărul din ianuarie.La prima vedere, s-ar putea spune că la mijloc poate fi vorba de tradiţionala competiţie dintre francezi şi germani, dat fiind că aspectele semnalate provin dintr-o publicaţie care apare la Paris. In realitate, însă, revista precizează că toate observaţiile aparţin în exclusivitate tocmai constructorului german, care le-a inclus în Buletinele tehnice emise de Grupul VW şi distribuite în reţelele sale de dealeri şi service.In aceste condiţii, cu certitudine că ele au ajuns, de-a lungul timpului, şi în România, dar ne îndoim serios că au şi fost prezentate publicului şi,mai ales, deţinătorilor de Touareg! Să nu uităm că modelul acesta se produce deja din 2002, astfel încât comentariile privind fiabilitatea dispun de constatări îndelungate şi temeinice.
Primele corecturi
In iarna lui 2002-2003, un Touareg care a luat foc chiar în Germania a condos la descoperirea unei defecţiuni la cablajul de alimentarea cotrolului presiunii în pneuri, situaţie în care au fost rechemate la ateliere toate maşinile comercializate! Cu acelaşi prilej s-a constatat şi că pneurile s-ar fi uzat prematur, dar obiecţia a fost respinsă de constructori,care susţineau că uzura era normală.Deşi se constata la un rulaj de numai…10 000 km!
După alţi doi ani, în 2004, s-a depistat şi remediat o nouă de defecţiune la instalaţia electrică, de astă dată la cea care privea sistemul de frânare în parcare.Si tot la frînare, discurile de frână din spate,la maşini care fuseseră echipate cu anvelope de iarnă, prezentau uzură prematură! In acelaşi moment, s-a decis înlocuirea pompei de carburant, la modelul V10TDI şi s-a adăugat o legătură de masă suplimentară la rezervorul de motorină, ca urmare a constatării că se acumula o periculoasă energie electrostatică, tocmai în vecinătatea rezervorului! In fine, a apărut şi necesitatea actualizării informatice a calculatorului de motor, la modelelele V6 benzină şi V10 TDI.
In primăvara lui 2005,modelele cu cutie de viteze automatice au suferit modificări, din cauza vibraţiilor generate de transmisie şi tot atunci au apărut noi probleme electronice,care conduceau la descărcarea prematură a bateriei!In fine, a fost nevoie de noi reglaje la pedala de acceleraţie, apoi s-a schimbat o clapetă corodată la amortizoarele pneumatice.
Anul trecut, după restilizarea modelului, noi corecturi. Pentru telefon, care era perturbat de undele electromagnetice, s-a introdus sistemul bluetooth cu o antentă exterioară , s-au eliminat zgomotele produse de caroserie,din cauza retrovizoarelor şi din a fost nevoie de actualizări curente la sistemele electronice. Mai ales la actualizarea afişărilor eronate,dar şi, din nou, la ...descărcarea prematură a bateriei.De altfel, partea electronică a tuturor modelelor este considerată cea mai vulnerabilă a Tuaregului.In fine, calculatorul cutiei de viteze a generat din nou probleme, cum au apărut şi dificutăţi la puntea din spate, care au impus schimbarea diferenţialului!
Acestea fiind principalele chestiuni demne de luat în seamă, recomandăm tuturor posesorilor de VWTuareg să solicite dealerilor şi unităţilor service să fie puse la curent cu toate semnalările venite de la firma constructoare.




Printează
Trimite prin Email
Trimite pe Y!m
Salvează