NAVIGARE
CURS VALUTAR
dsl
Sănătate

Miezul de nucă face cât o farmacie!

...de Teodora Varlam

Miezul de nucă face cât o farmacie!
« Imaginea 1 din 1 »

Pe cât de consistent, pe atât de sănătos, miezul de nucă îi sperie pe mulţi, din cauza reputaţiei că îngraşă. Fiind foarte bogat în grăsimi şi proteine, el întrece carnea şi soia ca valoare calorică, dar are o toxicitate mai mică şi e foarte uşor digerabil. În plus, este şi mai bogat din punct de vedere energetic, iar mineralele şi vitaminele din grupa B conţinute îl recomandă ca un aliment complex. Studii recente arată că includerea acestor fructe în regimul de slăbire este o alegere bună pentru sănătate. Prin urmare, cei care vor să dea jos câteva kilograme pot presăra nucă măcinată peste cerealele de la micul dejun sau peste iaurt ori salata de la prânz. O mână de miez conţine 160-200 calorii, echivalentul a 20 de chipsuri de cartofi ori a trei prăjiturele mici. Puţini ştiu totodată că miezul de nucă, graţie conţinutului de cupru, magneziu şi zinc, este folosit cu succes în tratarea bolilor cardiovasculare, a tulburărilor de creştere şi în corectarea deficienţelor imunitare. Cât despre cantitatea apreciabilă de iod din acest fruct, ea ajută în tratarea afecţiunilor glandei tiroide, ca şi a unor boli de piele. Mai cunoscută în popor este acţiunea laxativă şi vermifugă a nucilor, cu efect în special asupra teniei. Binefacerile acestor fructe nu se opresc însă aici. S-a constatat că miezul de nucă scade nivelul de zahăr în sânge, fiindu-le de ajutor diabeticilor. Şi tulburările de stomac şi intestine - ulcere, dispepsii, constipaţie- pot fi ameliorate cu ajutorul acestor fructe care, sfărâmate la mixer, nu provoacă iritaţie. În cură de o lună, doza maximă nu trebuie să depăşească 100 g pe zi. De asemenea, uleiul de nuci se situează pe primul loc între uleiurile nesaturate, înaintea celui de soia (50-60 la sută) şi al celui de porumb (40-50 la sută), pentru proprietăţile sale anticolesterolice, împiedicând îngroşarea arterelor şi prevenind bolile de inimă. Opt nuci pe zi ţin arterele flexibile, inima sănătoasă şi previn atacurile vascular-cerebrale, arată un studiu realizat de cercetătorii de la Barcelona 's Hospital Clinico, publicat în "American College of Cardiology". Specialiştii citaţi de BBC ne sfătuiesc să consumăm nuci mai ales după o masă bogată în grăsimi, pentru a atenua efectele negative pe care acestea din urmă le au asupra organismului. Cercetătorii au mai observat că acidul alfa linoleic din nuci poate fi benefic pentru cei cu tulburări ale ritmului cardiac.

Articole din aceeaşi categorie:

Articole de acelaşi autor:


Inregistrare domenii