Simbioză perfectă între Turism şi Modă
...de Ionuţ Crivăţ
În organizarea FASHIONTV ROMANIA, ANAM (Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Modeling) şi ADR (Asociaţia Designerilor din România), în colaborare cu FASHIONTV Paris, cea de-a 16-a ediţie a Bucharest Fashion Week a reunit, cu începere chiar de Ziua Naţională a României, designeri cunoscuţi şi recunoscuţi din ţară şi străinătate (Italia, Anglia, Egipt, India, Dubai, Liban), alături de experimentaţi specialişti în hair-styling şi make-up şi peste 100 de modele exigent alese. A rezultat un eveniment “first class”, transmis pe FASHIONTV în 193 de ţări. Pentru al doilea an consecutiv, festivalul de modă care face parte din circuitul internaţional, alături de manifestările similare din Paris, Milano, Londra şi Madrid, a prilejuit nu doar prezentarea unor colecţii spectaculoase, ci şi acordarea FASHIONTV Romania Awards (premiile pentru cele mai cele mai fashion locaţii), în semn de preţuire şi promovare a turismului autohton. Asta pentru că, la fel ca şi moda, turismul înfăţişează lumii România fascinantă şi atrăgătoare, mândră de creativitatea şi frumuseţile ei naturale, fie că vorbim de cele umane, fie că ne referim la peisaje excepţionale şi la veritabile comori de arhitectură, religie, cultură.
Nu întâmplător printre laureaţii FASHIONTV Romania Awards s-a numărat Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), distinsă cu premiul de excelenţă, ca o recunoaştere a contribuţiei majore pe care o are în dezvoltarea acestei industrii în ţara noastră. Premiul a fost înmânat chiar preşedintelui FPTR, dr. Muhammad Murad, care s-a declarat 100% încrezător în viitorul turismului din ţara noastră. “Phoenicia Holiday Resort Mamaia” a câştigat detaşat la categoria “cea mai mare investiţie din turismul românesc”, hotelul plutitor “Camelia” (lansat în urmă cu câteva luni de multipla campioană de nataţie Camelia Potec) a fost desemnat cel mai fashion hotel din Delta Dunării, ”Valea cu Peşti” a obţinut premiul pentru cel mai fashion hotel montan, iar “Grand Hotel Continental” şi-a adjudecat titlul de cel mai fashion boutique hotel. Hotelul Internaţional din Herculane a fost recunoscut oficial drept cea mai mare investiţie din turismul balnear, staţiunea Sovata a câştigat premiul pentru cea mai fashion destinaţie turistică de refacere, cel mai fashion restaurant a devenit ”Trattoria Verdi”, iar ”Ambassad'or" a fost încoronat la categoria “cel mai fashion centru de evenimente”. Dintre agenţiile de turism, premiul pentru cele mai fashion destinaţii l-a primit Marius Usturoi, directorul agenţiei ”Mareea”, o distincţie specială fiindu-i acordată dlui Viorel Păunescu, unul dintre seniorii turismului românesc.
Ropote de aplauze au însoţit nu numai decernarea acestor prestigioase premii, ci şi prezentările de modă din cadrul Bucharest Fashion Week. Cătălin Botezatu a impresionat asistenţa printr-o colecţie străbătută de fiorul sensibilităţii slave şi de dramatismul temperamentului rusesc, într-o interpretare modernă. Inspirată din vestimentaţia Rusiei ţariste, colecţia haute couture intitulată “Ţarina” a îmbinat paltoane, cămăşi, jachete, dar mai ales rochii sofisticate, din brocart şi ţesături preţioase, acoperite de paiete şi broderii complicate, cu blănuri de vizon şi chinchilla, totul în ton cu opulenţa unor vremuri în care feminitatea valora mai mult decât orice “ambalaj”, oricât de costisitor ar fi fost. Coafura modelelor a fost asigurată de echipa lui Laurent Tourette, iar machiajul - de Mirela Vescan.
Wanda's Dream a adus apoi pe podium o colecţie ce trimitea cu gândul la ţinutele excentricei cântăreţe Lady Gaga. Benzi elastice, în nuaţe de crem, negru, auriu, cu accente de roşu şi inserţii de ţinte şi plăcuţe metalice, plus combinaţii cu piele ecologică, iată reţeta unei colecţii în care extravaganţa a fost dominantă. Colecţia ”ALB şi Negru CMP” by Cristina Purdescu a mizat pe eleganţă şi romantism, nu doar prin cromatica aleasă, alb şi negru, ci şi prin elemente ce ţin de textură şi structură: catifeaua, organza din mătase naturală, broderiile aplicate, croiurile sub formă de cloş, drapajele, supradimensionarea mânecilor, cordoanele de diferite lăţimi şi lungimi, tăieturile precise, detaliile impecabil lucrate. Beneficiind şi prezenţa cântăreţei Sophia, care a însoţit artistic manechinele masculine, colecţia Ego Men's Fashion Concept a adus în prim-plan costume din lână în dungi şi carouri, accesorizate cu pantofi lucraţi manual de la Fratelli Borgioli şi butoni preţioşi de la Tateossian London, dar şi sacouri din catifea de un rafinament exemplar. Ţinutele au fost cu succes personalizate cu papioane şi cravate viu colorate, cu printuri inedite, semnate Carnaval de Venise. În a doua parte a show-ului, Ego Men`s Fashion Concept a prezentat un preview al colecţiei primăvara/vară 2012, numită “Crystal “, colecţie de costume preţioase Louis Purple, all black, ce s-a remarcat prin detaliile Swarovski, aplicate manual. Elementul surpriză l-a reprezentat papionul de porţelan, un element de fragilitate extremă în contrast reuşit cu impresia de forţă dată de colecţia în sine. Prima seară a Bucharest Fashion Week s-a încheiat cu prezentarea rochiilor de ocazie semnate Adriana Agostini. A doua seară a festivalului a fost deschisă tot de Cătălin Botezatu cu o colecţie pret-a-porter, formată din 90 de ţinute, leit motivul fiind mitul vampirilor din Transilvania. Linia mixtă a colecţiei "Vampires" s-a compus din cămăşi, pantaloni, bluze şi lenjerie intimă, din materiale preţioase şi cu croieli îndrăzneţe, aşa cum designerul şi-a obişnuit deja publicul. Trebuie menţionat că Bucharest Fashion Week a prilejuit şi organizarea concursului Top Model România (a cărui câştigătoare va putea ajunge în finala din Hong Kong din luna martie 2012), plus decernarea Romanian Fashion Awards, adică a Oscarurilor româneşti din industria modei şi modelingului (care răsplătesc şi încurajează cele mai bune prestaţii ale designerilor vestimentari şi de accesorii, modelelor, fotografilor, specialiştilor în machiaj şi coafură şi revistelor de lifestyle).