NAVIGARE
CURS VALUTAR
dsl

Auto

Beda versus Stroe

...de -

Beda versus Stroe
« Imaginea 1 din 1 »

Pentru un anumit palier al muncii specifice poliţiei este deosebit de important ca deplasarea  la faţa locului să fie realizată în cea mai scurtă perioadă de timp. Cu cât echipa de cercetare ajunge mai repede la locul faptei cu atât acesta îşi menţine intimitatea nealterată de invazia curioşilor. În munca de circulaţie există un segment de activitate deosebit de important care se numeşte  “supravegherea traficului” şi care se asigură prin împletirea laturei dinamice, adică patrularea cu autovehiculele de serviciu, cu elementul static al observării dintr-un anume punct a ceea ce se derulează în zona baleiată cu privirea de către agentul sau agenţii prezenţi. Acum intervine,să-i zicem, hiba acestei probleme. Pînă în anul 1977, decembrie 17, fiece autoturism destinat supravegherii traficului avea alocată pentru misiunea expusă mai sus, adică pentru patrulare în vederea supravegherii disciplinei participanţilor şi a prevenirii comiterii accidentelor, o cantitate lunară de benzină de 400 de litri. Tot ce era maşină de circulaţie avea repartizată această cota lunară de carburant.  A explodat la un moment dat, după martie ’77, criza petrolieră şi preţul barilului a urcat vertiginos la valori exorbitante. Specialiştii de la curtea lui Ceauşescu au luat-o la puricat şi pînă în decembrie au montat un Decret al Consiliului de Stat cu privire la organizarea şi efectuarea transporturilor cu autovehiculele al cărui scop principal era, de fapt, o crâncenă raţionalizare a carburantului ce dobândise, peste nopate, greutate în metal galben. Deocamdată, până la momentul aplicării soluţiei de raţionalizare la parcul Internelor, se înţelege că autovehicule de Circulaţie intrau în aceeaşi categorie. Lunar, potrivit dispoziţiei cu caracter permanent dată de şeful Direcţiei, se verifica, de la primul la ultimul judeţ, cantitatea de benzină consumată. Logica acestui verificări era simplă: cu cât se patrula şi se acopereau mai mulţi kilometri, cu atât mai serioasă era cantitatea de fapte constatată şi, implicit, număr sporit de potenţiale accidente, prevenite. Surprizele abea acum începeau. Prima era constatarea potrivit căreia, nici o unitate de circulaţie care avea în dotare între 15 până la 60 de maşini, nu solicita majorarea cantităţii de benzină; a doua constatare punea în evidenţă aspectul care-l scotea din minţi pe fostul şef al Circulaţiei deoarece din cei 400 de litri lunare repartizaţi dacă se consumau 180 până la 300 litri pe cap de autoturism destinat patrulării. Pe bună dreptate răcnea Beda la nefericitul care ocupa funcţia de şef al Serviciului I (supravegherea traficului şi constatarea contravenţiilor de pericol, prevenirea accidentelor, identificarea autorilor accidentelor rămase cu autori necunoscuţi, identificarea autorilor furturilor de maşini) care nu “impulsiona” în suficientă măsură pe cei din teritoriu pentru a realiza o mai amplă şi neobosită patrulare care, drept efect, printre altele avea şi consumul cantităţii de benzină repartizată. Iată însă că a apărut Decretul 468/17 dec. 1977 şi totul s-a aranjat perfect, după vrerea şi indicaţiile preţioase venite de sus. Prima tăiere a fost de la 400 litri la 200 de litri. Încă se mai putea face treabă în condiţii destul de bune. A doua raţionalizare a însemnat reducerea cotei de la 200 de litri la 150 litri, pentru ca ultima să niveleze nivelul la 120 de litri. Acum, procesul de solicitare a suplimentării de benzină era invers, de la teritoriu către centru, în condiţiile în care parcul de autovehicule crescuse simţitor, iar numărul contravenţiilor şi infracţiunilor aşijderea. Numai că din acel moment Seful Direcţiei şi-a  adunat “puii” de la judeţe şi le-a spus-o, scurt pe doi: “voi trăiţi cu primul secretar al judeţului, el vă ridică, el vă aruncă, aşa că la el să vă duceţi şi să-i cereţi benzină pentru maşini. Eu atât vă cer, să reduceţi numărul şi urmările accidentelor.” Domnul ministru Stroe a fost pus recent în situaţia de a stabili cota de carburant pentru parcul operativ al Circulaţiei. După cugetări adânci şi calcule ce au însemnat implicare matematicilor superioare, s-a ajuns la cantitatea de 3 litri de benzină pe lună reapartizată pentru maşinile de circulaţie!

Articole din aceeaşi categorie:

Articole de acelaşi autor:


Inregistrare domenii