De la Loganul de 5000 de euro, la Dacia SUV şi chiar la... coupe!
...de Andrei Homotescu
Nu ştiu dacă domnii de la Mioveni citesc cu regularitate pagina auto din revista noastră. Cert e însă că, după ce acum o săptămână explicam de ce au fost mai inteligenţi nemţii doamnei Merkel, introducând pentru acţiunea lor Rabla o taxă de 2500 de euro, iată că şi constructorii noştri intră pe calea mai dreaptă. Ei au anunţat la debutul acestei săptămâni că aduc pe piaţă Loganul de 5000 de euro.Măi să fie! am exclamat uimit, întrebându-mă, totuşi, de ce a fost nevoie să treacă atâta timp pentru ca francezii să-şi onoreze promisiunea iniţială. Adevărul gol-goluţ e că nici măcar acum nu se ţin de cuvânt, iar asta pentru simplul fapt că “Loganul de 5000” costă, de fapt, 5900 euro. Şmecheria la care s-a apelat e că suma se reduce cu contravaloarea asigurată prin operaţiunea “Rabla”, care înseamnă o diminuare de preţ de circa 800 de euro. Iar realitatea priveşte faptul că, faţă de preţul unui Logan Ambience, care costă 6400 de euro, reducerea este, de fapt, doar de 500 de euro. Ca să ajungă la acest “mare compromis”, constructorii francezi de la Mioveni au scos aerul condiţionat de pe maşină, au dispărut şi jantele din aluminiu, în locul cărora sosesc roţile de tablă, iar ca o ruşine supremă, maşina vine şi cu spoilerul...nevopsit, ceea ce e deja o mitocănie .Una este alta, deci, francezii noştri se zgârcesc la tărâţe, sperând să dea lovitura prin această manevră înşelătoare, care e pusă sub semnul “Loganul de 5000 de euro”! Păcat că n-au învăţat nimic din acţiunea germanilor, care comandă acum câte 1000 de Sandeo pe săptămână , beneficiind, reamintesc, de o taxă de rablă de 2500 de euro. Or, să nu uităm, Tăriceanu a dăruit fabrica de la Mioveni cu 100 de milioane de euro, bani din care s-ar fi putut cumpăra 50 000 de Loganuri cu dotările full, dacă suma respectivă era alocată nu uzinei, ci Ministerului mediului, pentru ca “Rabla” să dea românilor nu 800, ci câte 2000 de euro.Ei bine, iată că, acum, piteştenii ,deşi au primit cele 100 de milioane de la Guvern, înşfacă şi ceilalţi 800 euro de la fiecare potenţial cumpărător, dar oferind nu o maşină dotată cu tot ce trebuie, ci chelită de-a binelea! O stratagemă tipic dâmboviţeană, care nu credeam că poate fi valabilă şi celor de pe Sena. Dar, cum suntem nu-i aşa în criză , să ne facem că n-am observat stratagema şi să urăm, totuşi, celor de la Mioveni să aibă din nou succes şi pe piaţa autohtonă . Ba şi la apropiatul Salon automobilistic de la Geneva, unde Dacia se prezintă cu două noutăţi spectaculoase. In primul rând e vorba despre cel dintâi SUV produs la Mioveni . Vi-l prezentăm în imaginea alăturată, cu recunoaşterea noastrăcă arată mai mult decât promiţător.Sigur, motorizările preluate de la modelele actuale ale Loganului berlină şi MCV nu sunt cine ştie ce, la 1.4 litri şi 75 CP, dar ceea ce poate conta mai mult este preţul anunţat, de circa 13 000 de euro. Dacă pe această caroserie va sosi şi tracţiunea integrală, promisă deja de piteşteni, maşina ar putea fi chiar un succes de piaţă. Dar pentru asta mai avem puţin de aşteptat! Ca şi pentru al doilea model pregătit pentru Geneva, numit „Dacia ZEentry”, un ambiţios... coupe a cărui imagine nu a transpirat încă în presă decât parţial! In fine, tot la Geneva promite să fie lansat şi un „ Sandero eco 2”, de 1.2 litri, care semnalează intrarea noastră efectivă şi în cursa mondială contra poluării.Ceea ce,desigur, e de aplaudat.




Printează
Trimite prin Email
Trimite pe Y!m
Salvează