NAVIGARE
CURS VALUTAR
dsl

Auto

Vremea maşinilor mici

...de Andrei Homotescu

Vremea maşinilor  mici
« Imaginea 1 din 1 »

Săptămâna trecută, vă promiteam că revin mai pe larg asupra tendinţelor evidenţiate de Salonul de la Geneva.Nu de alta dar, la criza care zguduie lumea, inclusiv cea a automobilelor, e clar că viitorul va fi altfel.Şi mă refer la viitorul imediat, care va însemna pentru toată lumea economie, restricţii şi, deci, recesiune. Or, din această perspectivă, mă tem că grosul cititorilor noştri e interesat nu de vedetele de lux ale salonului, ci de maşinile mici, care pot fi numite populare , şi vor şi deveni populare. Adică din clasa compactelor, dar confortabile, cu consum redus şi cheltuieli de întreţinere minimale. Câteva dintre ele vă voi prezenta astăzi.In fruntea topului aş situa noul Renault Clio şi noul VW Polo.Vor fi, cu siguranţă, liderele următoarei generaţii. Şi, poate ca niciodată din punctul meu de vedere, de astă dată plasez, după cum observaţi, micul Clio chiar înaintea nemţoaicei. Paradoxul e că îmi place mai mult linia caroseriei tocmai pentru că aduce al naibii de mult, din faţă cel puţin!, cu...broscuţa VW . Şi, în ciuda dimensiunilor compacte, va fi o maşină cu pronunţat caracter sportiv, culminând cu nărăvaşa variantă RS. Pe locul al doilea, cum vă spuneam, noul VW Polo.Semănând leit cu Golful VI, dar dotat cu tot ce-i trebuie, ca să fie o maşină de drum lung, la o motorizare TDi de 1600 cmc, care dezvoltă 90 de cai. Pe locul al treilea o să plasez, n-o să credeţi poate, conceptul numit Kia No.3, care va răpi multe inimi de doamne şi domnişoare.Răpitor de frumoasă, arată ca o jucărie,drept care în privinţa motorizărilor nici nu trebuie să ne facem mari griji, având în vedere că preţul că preţul va fi competitiv, iar garanţia - se ştie ! - de 7 ani!Incă o surpriză plăcută va fi noul Chevrolet Spark, adică transformarea caraghiosului şi periculosului Matiz într-o maşinuţă care se anunţă superperformantă.Incepând cu motorul cel mai mic, de 1,2 litri , cu 78 de cai, pentru a ajunge la un...turbodiesel. Ar mai fi ,poate, şi noul Ford Iosis, şi noua Skodă , şi Honda Jazz sau Citroen Picasso, dar în top rămân, după umila mea părere, primele trei!

Articole din aceeaşi categorie:

Articole de acelaşi autor:


Inregistrare domenii