NAVIGARE
CURS VALUTAR
dsl

Auto

Geneva, între Tata Nano şi Aston Martin One!

...de Andrei Homotescu

Geneva, între  Tata Nano şi  Aston Martin One!
« Imaginea 1 din 1 »

Debutat săptămâna trecută, Salonul auto de la Geneva, ajuns la cea de a 79-a ediţie a sa, deschide practic noul sezon automobilistic internaţional sub semnul crizei. Pînă şi jurnaliştii de profil sunt mai puţini ca oricând, dar nu pentru că interesul ar fi fost mai scăzut, ci pur şi simplu pentru că marile firme constructoare au restrâns bugetele de reprezentare la maxim, inclusiv în ceea ce priveşte listele de jurnalişti invitaţi. Parcă şi standurile sunt mai zgârcite ca oricând, excepţie făcând, ca de obicei de altfel, puternicul grup german VW, care s-a întins cu noile modele pe circa o treime din spaţiile salonului! Era de altfel clar că debutul noului sezon expoziţional va fi marcat de criza internaţională, care a afectat de-a dreptul dramatic lumea constructorilor auto . Şi, totuşi, iată, industria automobilistică merge înainte, racordându-se la noile condiţii, perfect ilustrate de o declaraţie a preşedintelui General Motors , Rick Wagner, care spunea :” A trecut ora lamentărilor. E momentul să luăm măsuri, să ne schimbăm proiectele, construind automobile noi, adaptate noilor exigenţe şi condiţii!” Bine spus, cu atât mai mult cu cât se ştie bine că marele constructor american traversează cel mai dur moment al existenţei sale. Şi nu e nici pe departe singurul în această situaţie, dacă ne gândim că şi europenii de la Renault şi Citroen, ca şi cei de la Opel şi chiar BMW se află pe muchie de prăpastie, cerând ajutorul financiar al guvernelor din ţările lor. In fine, despre asta vom mai vorbi, pentru că dura criză mondială se anunţă lungă. Deocamdată să ne întoarcem la Salonul de la Geneva, unde oferta e,totuşi, bogată. Dacă mă întrebaţi pe mine, vedetele salonului sun cele două maşini aflate la extreme.Pe de o parte, micuţa indiană Tata Nano,maşina de 4000 de euro, iar la celălalt pol se află Aston Martin One-77 . Tata, venită într-o versiune europeană, speră să dea lovitura pe Bătrânul continent,ceea ce mă îndoiesc că se va întâmpla. Seamănă, da nu răsare, cumva cu micul Smart, are un motoraş pe benzină de 33 de cai şi consumă doar 4 litri la suta de kilometri. Marea sa calitate rămâne totuşi preţul, dar iată că, de la cei 2500 de euro, adică echivalentul a 1700 de euro la ora verii trecute, când Tata se lansa în India, a ajuns la 4000 de euro, ceea ce îi reduce drastic perspectivele visate de a rupe piaţa.Sigur, e vremea maşinilor ieftine şi cu consum redus, care să se mişte uşor în aglomeraţiile urbane şi să se parcheze în orice breşă găsită la rigolă. La 4000 de euro, însă, cu accesorizări minimale, preţul devine necompetitiv, raportat la calitate şi,mai ales, la confort .Oricum,însă, Tata Nano e o vedetă a Salonului, dar una la care lumea se uită mai degrabă ca la o jucărie. Tot ca la o jucărie, dar una de superlux, se uită lumea la ultimul model de Aston Martin , botezat One -77. Şi, trebuie să recunosc, dincolo de „amănuntul” că vorbim chiar despre un Aston Martin , e cazul să mai precizăm că, la un preţ de 1,7 milioane euro, ne aflăm în faţa celei mai scumpe maşini din lume. Mai scumpă chiar decât noul model „Grand Sport”,de la Bugatti Veyron, care se vinde cu numai 1,4 milioane euro. In oferta casei se află şi un Bugatti Blue Centenaire, care prezintă publicului abia plecat de la Tata Nano, un motoraş de... 1350 CP, de parcă cel de dinainte, de 1000 de cai, ar fi fost prea puturos! Rumegaţi aceste prime noutăţi şi ne revedem săptămâna viitoare, că pe mine mă cam doare capul!

Articole din aceeaşi categorie:

Articole de acelaşi autor:


Inregistrare domenii